.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طمع اصولگرایان براي اصلاح‌طلب شدن

پس از انتخابات سال گذشته و فراز و فرودهاي پسينی و آرام شدن نسبي فضا،عده‌اي بر آن شدند تا از تاريكي و غبارآلودگي موجود استفاده كرده و سريع جا عوض كنند و در موضع جديدي بنشينند ؛ موقعيتي كه از نظر آنها يا برخي تحليلگران اطرافشان جايگاه «پررأي» و «خوش آتيه‌اي» است!

آنها معتقدند حالا كه اصلاح‌طلبان به هر دليلي از عرصه سياسي يا حذف شدند يا در مرحله حذف شدن هستند و احتمالا ديگر مثل سابق سهامدار قدرت نخواهند بود و با توجه به اينكه اين جايگاه نمي‌تواند براي هميشه خالي بماند و جامعه نيازمند اصلاح‌طلبي و اصلاح‌طلبان است پس بهتر است كه هر چه سريع تر اين «پست»، مسؤول جديدي پيدا كند.

از این رو هم اکنون برخی اصولگرایان میانه رو که با دولت حاکم نیز سر مهربانی ندارند در حال رصد اين موقعيت هستند و پيش‌آهنگان خود را نيز به عرصه فرستاده‌اند تا ارزيابي دقيقي از آرايش آتي سياسي به آنها براي يك جهش يا تغيير موضع اعلام كنند.

تحليل اين دسته مبتني بر اين فرض است كه اصلاح‌طلبان نزد «طبقه متوسط» صاحب راي ثابتي بوده كه مي‌توان با ترفندهایي بخشي يا قسمتي از آن را به سوي خود كشيد.

به‌نظر مي‌رسد اين رويكرد مبتني بر انگاره «صفر و صدی» بيش از حد خوشباورانه باشد چرا كه نه حذف كامل اصلاح‌طلبان واقعي و درست است و نه جامعه پذيراي چهره‌هاي شناخته شده‌اي از طيف ديگر در اين وادي خواهد شد.
ضمن آنكه اصلاح‌طلبان در ميان خود داراي چهره‌هاي ميانه و كم‌حاشيه‌اي هستند كه اتفاقا برخلاف نظر اين دسته از افراد ، صاحب ثبات سياسي قابل توجه و همچنين سابقه مناسب در انقلاب و پس از آن هستند و اگر قرار باشد جايگزيني صورت بگيرد قطعا اين گروه اولي‌تر از سايرين هستند.

ضمن آنكه اصلاح‌طلبي در چارچوب گفتماني خود از گزاره‌هايي برخوردار است كه بعيد به نظر مي‌رسد راست يا راست ميانه بتواند حتي با تغيير جا حامل و واجد آن باشد تا اين محموله را با خود بكشد.

اكنون از چندين جهت اين گرايش شديد و غلیظ براي اصلاح‌طلب شدن قابل رويت است و حتي بخشي از اين گروه‌ها مشغول جذب نيرو در اين زمينه هستند.

گارد غالب اين گروه‌هاي چندگانه كه بدون هماهنگي ولي هم‌جهت پيش مي‌روند انتقاد قانوني به دولت است و در راستاي چنين منشي در حال مطرح كردن خود هستند. البته اين به معناي آن نيست كه هر منتقد دولتي از چنين گرایشي برخوردار است ولي در اين بخش از سياست‌ورزان اين رويكرد جدي است.

برخلاف نظر تحليلگران اين گروه، به‌نظر مي‌رسد بخشي از اصلاح‌طلبان در سال جاري با خروج از «سفر شك» به بازسازي خود پرداخته و در چارچوب نظام به كنش سياسي بپردازند مخصوصا امسال – 89- كه انتخابات شوراها نيز در پيش است و اصلاح‌طلبان احياناً براي نشان دادن وزن واقعي خود در جامعه حضور متفاوتي خواهند داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.194 seconds.